onsdag 21 januari 2009

"Långa raden" - nästan bortglömd

Dagens minne 2:

Långa raden är ett mycket märkligt minne.

Min klasskamrat MÖ bodde där med sin lillasyster, mamma och pappa.

Mitt emot bodde Ms mormor och morfar ÅkarPelle och hans lilla fru.

Där fanns det en häst, namnet har jag glömt, stall fanns det också, han måste ju ha någonstans att bo och äta.

Under Långa Raden hade H sin läderfarbrik där jag handlade läderband till skor och div saker. (ja, U och A far) Det jag minns är också att senare övertog deras bror denna verksamhet.

Bredvid Långa Raden fanns även Doktorsvillan där dr Liljenberg hade sin praktik.

Som det var förr så arbetade naturligtvis hans fru som sköterska, hon var ganska barsk men förstås väldigt snäll.

Hur kunnig dr L var vet jag faktiskt inte.


Hälsningar

DolleMargan

1 kommentar: